Caracterització del cas
Característica |
Text que s’hauria de veure |
Tipus d’assignatura |
Pot ser obligatòria, implica grups nombrosos d’estudiants o optativa implica grups petits i amb un major motivació per l’Ecologia. |
Complexitat conceptual |
Poden ser conceptes abstractes, de caràcter més teòric i en general bàsics, o concrets, en que en general s’aprofundeix més en algun aspecte |
Aplicabilitat dels continguts |
Poden ser continguts bàsics amb problemes de caire més acadèmic o de caràcter més aplicat, basat en situacions més realistes. |
Gestió de la informació |
Poden basar-se sobretot en l’adquisició de la informació, o en l’anàlisi crítica d’una informació que ja està disponible en el propi cas o, encara més, en saber transmetre aquesta informació a uns tercers. |
Tipus de competències |
Poden ser competències molt relacionades amb la pròpia Ecologia (per exemple saber mesurar algun paràmetre), amb habilitats que ha de tenir un científic en general (per exemple formular hipòtesis) o altres competències de caire encara més transversals (com la recerca d’informació) |
Professionalització |
Considerem que és alta quan els propis problemes o les eines o procediments proposats per resoldre’ls estan lligats amb el món professional |
Anàlisi de dinàmiques |
Es pot partir d’una situació més simple en que analitzem determinats patrons, passant per una modelització d’aquests patrons i, en el major grau de complexitat, proposem alguna eina de predicció d’aquests patrons. |
Grau de formalització dels problemes |
Es determina si la solució a la que s’arriba és de caràcter qualitatiu (per exemple una proposta de gestió) o la solució té una concreció més quantitativa en forma de resultats numèrics. |